"...Protože doba je zlá a Protivník je mocný, musíme se mít na pozoru a dbát na ustanovení Páně. Pomocníky naší víry jsou bázeň a vytrvalost, našimi spolubojovníky trpělivost a zdrženlivost. Pokud jsou tyto neporušené a zůstávají zaměřené na Pána, radují se spolu s nimi moudrost a chápání, vědění a poznání..."

 

"...Nejsme-li pošetilí, musíme pochopit dobrý úmysl našeho Otce. Říká nám, jak se k němu můžeme přiblížit, protože nechce, abychom hledali v bloudění jako oni. K nám tedy takto promlouvá: Oběť Bohu příjemná je zkroušený duch, protože libou vůní je Pánu srdce, které oslavuje svého stvořitele. Proto musíme, bratři, pečlivě dbát o svou spásu, aby do nás nepronikl Zlý se svou lstí a nepřipravil nás o náš život.     

Opět jim o těchto věcech praví: Proč se pro mne postíte, praví Pán, aby bylo dnes slyšet křik vašich hlasů? Takový půst jsem si nepřál, praví Hospodin, aby se člověk trýznil. Nám pak praví: Hle, toto je půst, jaký se mně líbí, praví Hospodin: rozvaž všechna nespravedlivá pouta, uvolni uzly jha, utiskované propusť na svobodu a roztrhej každý nespravedlivý úpis. Lámej svůj chléb hladovému, když vidíš nahého, obleč ho. Lidi bez přístřeší přijmi do svého domu.    

Vyhýbejme se každé marnivosti, důsledně mějme v nenávisti skutky špatné cesty. Nestahujte se do svého ústraní, jako byste už byli ospravedlněni, ale scházejte se ve shromáždění a společně hledejte, co vám všem prospívá. Písmo totiž praví: Běda těm, kdo jsou moudří ve svých očích a sami před sebou chytří. Buďme lidmi ducha, buďme dokonalým chrámem Božím. Pokud je v našich silách, cvičme se v bázni Boží a usilujme o plnění jeho přikázání, abychom se radovali z jeho příkazů. Hospodin soudí svět bez ohledu na osobu. Každému bude dáno podle jeho skutků. Je-li dobrý, jeho spravedlnost jej předchází, je-li zlý, mzda za jeho špatnost je před ním. Dejte pozor, abychom jako povolaní neodpočívali a neusnuli ve svých hříších, jinak by kníže zla získal nad námi vládu a vyhnal nás z království Páně...."